Zeeklassen

Maandag, 9 mei
Om 9.34 vertrok de trein richting Oostende. Hier zijn we rond 13u aangekomen. Onze ervaren gidsen wisten ons veel te vertellen over 'De Mercator', 'Amandine', 'Zeeliedenmonument', ' Fort Napoleon' en 'Lange Nelle'. Via de overzetboot en een strandwandeling kwamen we aan bij 'Horizon'.
Hier kwamen we eindelijk te weten wie met wie we op de kamer lag en was het tijd voor een lekkere maaltijd: groentensoep, puree met fish-sticks en groenten.
Na het eten zijn we naar het strand gegaan. De meeste gingen onmiddellijk met de voeten in het water. Om half negen zijn we terug naar de kamer gegaan. We werden opgesloten en moesten proberen te ontsnappen. Iedereen geraakte uiteindelijk uit de escaperoom.
Rond 22u gingen we ons bedje in. Na een kwartiertje was het al stil op alle kamers.
Het was blijkbaar een keileuke, maar ook vermoeiende dag. Kijk zelf maar. Klik hier!

Dinsdag, 10 mei
Het wekken van de kinderen stond gepland om 7u 15, maar dit bleek overbodig. In sommige kamers stonden ze al paraat.
Na het ontbijt vertrokken we richting Oostende voor een bezoek aan een museum. Aansluitend hadden we een workshop schilderen met aquarelverf en tekenen met houtskool en inkt of aquarelkleurtjes.
In het park hebben we ons broodje opgegeten.
Hierna vertrokken we met de tram richting 'Tuur de garnaal' en 'Aquadrones'.
Bij terugkomst in ons verblijf mochten we onmiddellijk douchen.
Vandaag hebben we de zon niet gezien, maar het was toch nog aangenaam warm.
Tijdens de avondactiviteit mochten we een windvlieger kleuren en een mailtje sturen naar onze ouders.
We hebben de dag afgesloten met een bezinning buiten op het gras.
Wil je zien hoe we ons hebben geamuseerd, klik dan hier.

Woensdag, 11 mei
Deze morgen zijn we na het ontbijt gestart met het afwerken van onze vliegers. De groep die klaar was, vertrok meteen op fotozoektocht rond het domein van Horizon.
We hadden al meteen de zon mee, dus zijn we in de namiddag zandkastelen gaan bouwen. In groepjes gingen we voor het mooiste en origineelste kasteel. Daarna mochten we met de gocarts rijden en onze vliegers de lucht in laten.
Van dit alles hadden we enorme honger gekregen. Voor de ongeruste mama's : (zoals we al gezegd hebben op onze ouderavond) hier eet iedereen alles: boterhammen, cornflakes, soep, aardappelen, groenten en vlees. Hierna kreeg iedereen post op de kamer.
Maar de dag was nog niet afgelopen. Meester Bram en juf Marit hadden nog een spel voor ons in petto. Wil je onze dag zien: klik dan hier

Donderdag, 12 mei
Deze ochtend was het nog rustig op bijna alle kamers toen we hen gingen wekken.
Om half tien zijn we met de tram vertrokken richting Blankenberge om Sealife te bezoeken.
We zagen hoe ze de otters en pinguins voerden en gingen naar de zeeleeuwenshow.
Tijdens de middag aten we ons broodje hier nog op en even later was het tijd om de vertrekken richting De Haan. Hier gingen we zwemmen in center Parcs. Waar we werden getrakteerd op een ijsje.
Het was een hele leuke namiddag. Iedereen had reuzehonger. Gelukkig waren er frietjes en hamburgers.
Na het avondeten mochten we ons omkleden en was er een fuifje o.l.v. DJ Bram.
Het was een toffe laatste dag. Klik hier om onze foto's te zien.

Vrijdag, 13 mei
Vandaag hebben we wat langer mogen slapen. Gelukkig want onze knalfuif was een beetje uitgelopen. Om 8 uur ontbijt en daarna onze koffers pakken. Een hele klus voor sommigen. Maar het is gelukt, alles is gepakt. Onze chauffeur (bestelwagen) was ook al om 8.30u aanwezig om onze koffers in te laden. Rond 10u namen we de trein richting Oostende. Daar stonden nog 2 spreekbeurten op het programma (strekdam en vismijn). Tot slot mochten we nog een half uurtje vrij shoppen in de winkelstraat. De leerkrachten hadden voor elke leerling €5 gezorgd. Leuk hoor!
Om 12 uur mochten we onze smos opeten. Daarna volgde nog een lekkere verrassing. De ouders van meester Frank trakteerden ons op een ijsje. Dan moesten we een kwartiertje wandelen om de trein van 13u 10 te nemen. Moe, maar heel voldaan kwamen we rond 16.30u aan in Pelt met een berg mooie herinneringen. Bedankt, wij hebben de braafste en tofste leerlingen van allemaal! Dat hebben meerdere bronnen bevestigd! Voor foto's klik hier.