Onze school

Onder de kerktoren in Kleine-Brogel, in een landelijke en rustige omgeving bevindt zich onze basisschool De Puzzel. De kinderen volgen er les in ruime leslokalen en kunnen heerlijk ontspannen op onze grote en groene speelplaatsen.

Nog net een tikkeltje meer:
  • Tijdens de middagpauze organiseren we middagsport en schaakwedstrijden.
  • De verkozen leerlingen van het 3de, 4de, 5de en 6de leerjaar komen maandelijks samen tijdens de middag in het Puzzelparlement.
  • De leerlingen van het 4de leerjaar krijgen typelessen met de speelse en online methode 'TYP10' tijdens de lesuren.
  • Tijdens de lessen wordt er gebruikt gemaakt van chromebooks en iPads om de kinderen mee te leren evolueren in deze snelgroeiende computermaatschappij.
  • We werken volgens het 3-sporenbeleid d.w.z. dat zowel de zwakke, middelmatige als sterke leerling uitdagingen krijgt op zijn/haar niveau. Om deze sterke leerlingen extra kansen te bieden hebben we de opleiding bij Exentra gevolgd, het expertisecentrum rond hoogbegaafdheid. We zijn dus een EXENTRA - school!