1ste leerjaar

Helpende handen
De eerste les op de chromebooks kregen de kinderen van het 1ste leerjaar hulp van hun meter of peter uit het 6de!
Wil je ze zien glunderen? Klik hier.

Lessen wetenschap en techniek
Vandaag kwam de professor van Mad Science bij ons op bezoek. We leerden vanalles over lucht en luchtdruk. We vonden het heel leuk om zelf proefjes te doen: lucht verplaatsen, een pingpongballetje in de lucht houden, een kaarsje vanop een afstand uit laten gaan,...
We hebben veel geleerd!
Voor foto's: klik hier.

Dierendag / herfstwandeling
Op vrijdag 6 oktober gingen we op bezoek bij Bird Palace in Overpelt. We zagen prachtige vogels, flamingo's, papegaaien en ook pinguïns. Daarna wandelden we naar de Sevensmolen waar we gingen picknicken. We speelden in het bos en bouwden een echt kamp. Het werd een topdag!
Foto's: klik hier

Nog meer dierenplezier in het 1ste leerjaar!
Hier vind je hele leuke foto's.

Halloweenzoektocht op de speelplaats!
Hoe leuk kan leren zijn...

Lekker kokkerellen
Spinnensoep maken en lekker opeten, hmmm!

Mad Science
Vandaag werden we allemaal detectives. We onderzochten onze vingerafdrukken, moesten goed luisteren, ruiken en proeven. Vooral het laatste proefje was heel plezant!

Sint en Piet
Uitvindingen door de kinderen van het eerste leerjaar bedacht zodat Sint en Piet op een veilige manier hun pakjesronde kunnen doen.

Timmer-oefening
Met onze meter/peter hebben we vandaag nagels in ons hondje geklopt. Voor foto's klik hier.

Bruggen bouwen
Opdracht: Bouw een stevige brug van minstens 30cm waar een auto over kan rijden.
All groepen waren geslaagd voor deze proef!

Fietsparcours
Tijdens de turnles oefenden we onze fietsvaardigheden. Dat ging al goed!

Broederlijk Delen: bakactiviteit
We staken onze handen uit de mouwen voor de Koffiestop van Broederlijk Delen op 8 maart. We bakten heerlijke cupcakes! Kom jij er eentje proeven?
Foto's: klik hier

Mad Science
Tijdens deze les leerden we over magnetisme.

Mad Science
We leerden bruggen bouwen en hoe we een brug steviger konden maken.

Pizza
Lekkere pizza, zelf gemaakt smaakt altijd beter!