4de leerjaar

Leerwandeling Resterheide
Het vierde leerjaar mocht dinsdag op leerwandeling in Resterheide.
De gids leerde ons heel veel interessante weetjes over oa. de bosmier, de spin, enkele kevers en de bijen. Tijdens de wandeling moesten we gaan schuilen voor de regen, waarna we een lekker drankje kregen aangeboden.

Lego education
De leerlingen van het 4de gingen aan de slag met lego technics. Ze maakten een kermisrad. Het was een leuke en leerrijke ervaring!

Dierendag
Bezoek aan Bird Palace.

Alles met de bal
Vorige week mochten we in het Dommelhof kennismaken met verschillende balspelen.Wat een leuke voormiddag vol sport en spel!

Techniek: leeslampje
Vandaag gingen we weer aan de slag met techniek. Dankzij de hulp van de WICO juniorcampus maakten we een leeslampje. Alles deden we zelf: boren, plastiek smelten en buigen, schroefjes vast- en losdraaien, elektrische draadjes verbinden. Kijken jullie even mee?

Mad Science
Les magneten, statische elektriciteit en vliegen: foto's hier

Fietsparcours: 05/02
Vandaag mochten de kinderen tijdens de turnles hun fietsvaardigheden inoefenen en/of verbeteren. Enkele leerlingen met de daver op het lijf, anderen gaven meester Simon en de juf dan weer de daver op het lijf met hun vlotte fietsstijl.

Broederlijk Delen: bakactiviteit
Vrijdag 8 maart vindt op onze school de Koffiestop van Broederlijk Delen plaats. Het vierde leerjaar ging aan de slag en bakte heerlijke zandkoekjes. Wat hadden ze plezier! Kom jij eentje proeven?