Maandelijks 'samen zijn'

Boekentaswijding
Lieve Jezus, hier staan we dan met onze boekentassen,
nu zijn ze nog licht, maar binnenkort als we het schooljaar al meer gewoon zijn, worden ze vast zwaar.
We vragen U, zegen ons en onze boekentassen.
Dat het voor iedereen wie we ontmoeten dit schooljaar, een fijn jaar mag worden.
Een jaar vol vriendschap, vreugde en plezier.
Maar blijf vooral dicht bij ons, en help ons om goed te zijn voor elkaar,
dan wordt het vast een prachtig schooljaar.

Boekentaswijding en zingen voor de jarigen van september!

Oktober
We luisterden naar het verhaal van 'Kikker is Kikker' en leerden dat ieder kind zijn eigen talenten heeft en ieder schittert op z'n eigen manier.
JIJ BENT JIJ EN DAT IS HELEMAAL OKE!
Daarna werd er gezongen voor deze jarigen!

November
Dit keer stond de maandopening in teken van veiligheid in het verkeer. We gingen van start met de actie HELM OP FLUO TOP. Met dit project willen we de kinderen stimuleren om een fluovest en een helm te dragen tijdens de donkere periode van het jaar.
Juf Ann en juf Christiane gaven alvast het goede voorbeeld.
Foto's:  fluoactie en de jarigen van november

December
Een beetje later maar hier nog een leuke foto van de jarigen van december: klik hier.

Januari
Warme wensen voor een gezellig nieuw jaar.
Foto's van het "samen zijn" en van de jarigen van januari vind je hier.

Februari
Tijdens de gekke week sloten we onze fluo-actie af met de FLITS- en FLUODAG!
Voor de kinderen die hun fluovest (bijna) altijd aan hadden, was er een leuke beloning.
Foto's van de afsluiting van de fluo-actie en de jarigen van februari vind je hier.

Maart
Deze maandopening stond in het teken van onze speelgoedmarkt ten voordele van VZW 't Kietelt. Deze VZW zorgt ervoor dat alle kansarme kinderen een mooie verjaardag kunnen vieren. Ze maken verjaardagsdozen met daarin oa. een mooi cadeau, chips, bekers en bordjes, kaarsjes, pannenkoekenmix,...alles om een verjaardagsfeestje te organiseren. Marc van VZW 't Kietelt kwam onze kinderen meer uitleg geven over hun werking.
De kinderen zijn nu nog enthousiaster om zoveel mogelijk speelgoed en gebak te verkopen op vrij 29 maart 2024!  Foto's klik hier

We vierden ook onze jarigen van maart: foto klik hier